
Country life door Invader
Dit werk is gebaseerd op de revolutionaire hoes van het Roxy Music album ‘Country Life’ (1974). Hoewel het album goed werd ontvangen, was de hoes controversieel vanwege de halfnaakte modellen in suggestieve poses.
€ 7.200,00
Meer over dit werk
Kunstenaar | |
---|---|
Titel | |
Ingekaderd | |
Materials | |
Afmetingen | 100×100 cm |
Dit werk is gebaseerd op de revolutionaire hoes van het Roxy Music album ‘Country Life’ (1974). Hoewel het album goed werd ontvangen, was de hoes controversieel vanwege de halfnaakte modellen in suggestieve poses.
Invader eigende zich dit problematische beeld toe en herwerkte het via zijn subversieve ‘Rubikcubism’-proces. In deze prent zijn de lichamen en poses van de modellen onmiddellijk herkenbaar, maar hun erotiek wordt minder opvallend gemaakt door het proces van abstrahering. De verleidelijke gezichtsuitdrukkingen van de modellen zijn verborgen, terwijl hun lichamen samensmelten in glanzende vierkanten van wit en oranje. Zoals bij veel van Invader’s complexere creaties kan het volledige beeld alleen op afstand worden waargenomen, of door de extra barrière van een smartphonecamera.
Invaders serie ‘Rubik Low Fidelity’ is gewijd aan muziek, een belangrijke inspiratiebron. Voor deze serie selecteerde hij beroemde albumhoezen. De titel van de serie is een woordspeling op de hoge kwaliteit of ‘fidelity’ van geluid op LP’s en de ‘low fidelity’ van gepixelde beelden, zoals die zijn gemaakt via zijn ‘Rubikcubism’-proces. Gerecreëerd door middel van een van Invader’s favoriete media – verschillend gemanipuleerde Rubik’s kubussen – ontstaan er zeer gestileerde beelden.